torsdag 13 september 2012

Svarvad fågel


Sådana här fåglar går att köpa (Kristian Vedel tillverkade sådana på 60-talet) men det är grymt kul att svarva en fågel själv. Fågeln är svarvad i björk och i två delar: kropp och huvud. För mina elever: Det är inte det lättaste att svarva huvudet, men vem säger att huvudet ska vara perfekt rund, eller rund överhuvudtaget, varför inte testa med  ett avlång huvud???? Jag fundera om jag ska måla fågeln eller bara näbben eller inte alls. Jag återkommer när jag har bestämt mig.



Vid ett senare tillfälle föddes en hel familj. Dessa fick vara lite tjockare en första fågeln.

3 kommentarer:

  1. Intresset för trä.fåglar håller i sig ser jag. =) Superfin! Jag röstar för färg och lack. Dina ndra målade saker är så härliga.
    /kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm här fick jag tänka till intresse för fåglar... Men nu fattar jag du syftar på den täljade fågel,snart dags att blogga om den. Kraaaam du med!

      Radera
  2. Hoi Annemarie.
    ziet er erg leuk uit, verder kan ik het niet zo goed lezen.maar we hebben niek hier en die heeft het hier en daar uitgelegd.
    Jammer dat we je niet kunnen spreken morgen.
    Maar begrijpelijk.
    Tot de volgende keer.
    Groetjes Gerda.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar!