söndag 20 januari 2013

Armband av tangenter



Kvarnbyskolan får alla 7-or en ny dator. Det händer att tangentbordet behöver bytas ut. Jag tar vara på dem och här ser du ett förslag vad du kan göra av dem: Ett armband. Blir du också sugen? Gör så här:




Lossna försiktigt tangenterna som du behöver med en skruvmejsel. (Kontrollerar innan om alla bokstäver finns)



Mät omkretsen på din handled och lägg bokstäverna i rätt ordning och kontrollera om din armband inte blir för stor.



Gör länkar enligt denna instruktion . Mät stål/silvertrådens tjocklek med skjutmått.




Markera var du skall borra.  Och borra med en halv mm större borr än tjockleken på stål/silvertråd.




Testa att länka ihop med några bokstäver som sällan används. Eftersom tangenterna inte är plan kan borren glida mot mitten. Det kan hjälpa att göra en liten fördjupning med en syl så att borret inte glider iväg på den hala ytan. Länka ihop tangenterna. Jag gjorde länkarna mer avlånga när jag hade satt ihop tangenterna genom att nypa ihop dem med en tång.




Ingen kan på en gång se vad som står på din armband om den bara består utav bokstäver .... kul att kittla nyfikenheten. På Kvarnbyskolan har vi färdiga lås eller så tillverkar man själv en lås anordning. 


6 kommentarer:

  1. Fint! Det påminner mig om att jag har flera glassburkar fulla med dator-bokstäver någonstans.
    Längtar till fredag! =)
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Men du är ju så cool! Skön idé!!! :)

    SvaraRadera
  3. Bra idé. Men det ska vara SO, So äger men då blir det ett väldigt kort armband. Nä skojar bara det är jättefint!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar!