tisdag 13 augusti 2013

Tälj ett salt- och pepparkar




 
 
Jag är en stor beundrare av Jögge Sundqvist. Han snider både i färsk och torkat virke och tillverkar många fina saker. I hans bok "Tälj för kök och trädgård!" finns en beskrivning på dessa salt- och pepparkar.
 
 



Jag tillverkade dem i björk men om du tycker att det är för hårt kan du också använda träslaget lind som är mjukare.




Mått på ett kar finns i boken som du hittar i slöjdens bokhylla. Lycka till. Om du vill kan du sedan tälja en liten sked till./Annemarie

 

1 kommentar:

  1. Visst är de fina. Jag har tillverkat ett helt gäng till mig själv och kompisar. Inte nog med att de är snygga, de är roliga att göra också. =)
    Tack för senast, det var som vanligt lika roligt att träffas. Konstigt bara att jag alltid får bråttom till tåget -fast jag hade ju hunnit om jag gått med er.
    /Kraaam

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar!