tisdag 23 februari 2016

Pärlväv armband.



Denna gången inga instruktioner men några bilder av ett armband som jag gjorde under sportlovet.




Jag ritade upp ett mönster på rutigt papper (går snabbare i exel), trädde en pärlvävram och satte igång.




Innan jag började med pärlorna vävde jag ungefär 1.5 cm med garn och jag avslutade med det också. Jag penslade på trälim och lät det torka innan jag klippte loss väven.



Sedan limmade jag två läderbitar som jag vek dubbelt på ändarna.




Och avslutade med en tryckknapp. Egentligen hade jag ville ha en vanlig knapp men jag gjorde armbandet för långt.




Detta var riktigt kul det kommer bli fler armband men först måste jag tillverka en egen pärlvävram för denna lånade jag från skolan.

Innan jag startade med mitt armband kollade jag på youtube och tyckte att det här var en bra video om än lite lång

Ha det bra/Annemarie

3 kommentarer:

  1. Snyggt mönster, och smart avslut måste jag pröva..

    SvaraRadera
  2. Snyggt mönster, och smart avslut måste jag pröva..

    SvaraRadera
  3. Get help for all your financial problems. Contact Union Solutions to access a wide range of loan facilities. Contact for more information: financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar!